Drobečková navigace

Úvod > Obecní úřad > Poskytování informací, příjem podání, formuláře

Poskytování informací, příjem podání, formuláře

Důvod a způsob založení

Činnost obce se řídí zákonem č. 128/2000 Sb. o obcích, v plném znění.

Příjem žádostí a podání

Žádost o informace se přijímá na obecním úřadě v úředních hodinách. Žádost může být podána ústně nebo písemně.

V případě, že je žádost podána ústně, zástupce obecního úřadu, který žádost přijal, ji ústně vyřídí. O takovém vyřízení žádosti se neprovádí písemný záznam.

V případě, že je žádost podána písemně (včetně žádosti podané elektronickou poštou nebo faxem), musí splňovat minimálně tyto náležitosti:

  • komu je žádost určena,
  • jaká konkrétní informace je požadována,
  • kdo žádost podává.

Ostatní žádosti a podání se přijímají rovněž na obecním úřadě v úředních hodinách.

Lhůty pro vyřízení žádosti

Poskytnutí požadované informace od přijetí podání nebo upřesnění žádosti
- do 15 dní s možností prodloužení na 25 dnů. Prodloužení lhůty je možné pouze ze závažných důvodů s tím, že žadatel je o prodloužení lhůty informován (§ 14 odst. 5, § 20 odst. 3 zákona).

Nevztahují-li se požadované informace k působnosti obecního úřadu či obce jako právnické osoby, žádost je odložena a tato skutečnost žadateli sdělena (§ 14 odst. 3 písm. b) zákona) - do 3 dnů od odložení.

Je-li žádost nesrozumitelná nebo formulovaná příliš obecně, je žadatel vyzván k jejímu upřesnění (§ 14 odst. 3 písm. a) zákona) - do 7 dnů od podání.

Podání odvolání žadatelem po obdržení rozhodnutí o odmítnutí informace nebo po marném uplynutí lhůty pro vyřízení žádosti (§ 16, odst. 2 zákona) - do 15 dnů.

Rozhodnutí odvolacího orgánu od předložení odvolání povinným subjektem - do 15 dnů.

Upřesnění nesrozumitelné nebo obecně formulované žádosti na výzvu obecního úřadu (§ 14, odst. 3, písm.a zákona) - do 30 dnů od doručení výzvy.

Příjem a vyřízení odvolání

Způsob odvolání a jeho obsah:

  • odvolání se podává písemně hnědou doručenkou na adresu obecního úřadu,
  • odvolání musí obsahovat popis žádosti o podání informace, které nebylo vyhověno, datum a místo podání, odůvodnění odvolání, podpis a bydliště žadatele.

O odvolání rozhoduje:

  • obecní zastupitelstvo - jedná-li se o informace spadající do samostatné působnosti obce,
  • krajský úřad - jde-li o informaci spadající do přenesené působnosti.

O odvolání je nutné rozhodnout do 15 dnů od předložení rozhodujícímu subjektu. Pokud rozhodující subjekt v uvedené lhůtě o odvolání nerozhodl, má se za to, že vydal rozhodnutí, kterým se odvolání zamítá a napadené rozhodnutí potvrdil. Rozhodnutí o odmítnutí žádosti o poskytnutí informace je přezkoumatelné soudem.

Sazby za poskytování informací

 

 

Položka

Sazba

jednoduché zpracování (za každou započatou čtvrthodinu)

50,00 Kč

složité zpracování (za každou započatou čtvrthodinu) 75,00 Kč
náročné zpracování (za každou započatou čtvrthodinu) 100,- Kč
fotokopie nebo výtisk z tiskárny (formát A4)

2,00 Kč

ostatní náklady

dle skutečně
vynaložených nákladů

 

Formuláře

Žádost o povolení kácení dřevin rostoucích mimo les.docx

Žádost o prodej obecního pozemku.docx

Žádost o pronájem obecního pozemku.docx

Žádost o pronájem kulturního domu.docx

Žádost o poskytnutí dotace na domovní čistírnu odpadních vod (ČOV).docx

 

Výroční zpráva o poskytování informací

  • nejsou vloženy žádné dokumenty

Vzory licencnich smluv

Vyhledat v textu

15. 12. Radana

Zítra: Albína

Kalendář akcí

Počasí v obci

Počasí radar

Volné parcely v obci - snížení ceny.

Volné parcely

Informace o výkupu parcel

Zastupitelstvo obce Horní Újezd se rozhodlo na základě usnesení č. 9 na schůzi konané dne 6.9. 2013 oslovit své občany s nabídkou na odkup parcel pro výstavbu rodinných domů. Cena za m2 pozemku by byla řešena individuálně podle jednotlivých nabídek.

Další využití budovy bývalé základní školy:
a) Přestavba objektu na sociální bydlení
  
 807
b) Přestavba na dům pro seniory
  
 673
c) Prodej objektu
  
 751
d) Jiné využití
  
 575